16 Şubat 2014 Pazar

Demirtaş Bucağı İlköğretim Okulu

Demirtaş Beldesinde İlkokul 1925 yılında eski Rum Okulu olan binada Arap Harfleri ile 150 kadar öğrencisiyle İsmail Efendi yönetiminde eğitim öğretime başlamıştır. Uzun yıllar okul olarak kullanılan bu bina bugün yıkılmış durumdadır. O yıllarda okulun eğitim öğretim süresi 3 yıldır. Daha sonra 5 yıllık okul haline dönüştürülmüştür. 1964 yılında Cumhuriyet Mahallesi Cumhuriyet Caddesine şuan ki sel felaketinden zarar gören okul binası yapılmış ve aynı yıl eğitim öğretime başlamıştır. 1984 yılında ilkokul ve şu anki Ali Osman Sönmez Fen Lisesi bahçesinde bulunan ortaokul birleşerek 8 yıllık ilköğretim okulu oluşturulmuş ve Ali Osman Sönmez İlköğretim Okulu adını almıştır. Daha sonra 1991 yılında binaların ayrı olması ve karşılaşılan güçlükler sebebiyle 5 yıllık ilkokul eğitimine dönmüş ve Demirtaş Bucağı İlkokulu adını almıştır. 1996-1997 öğretim yılı başında tekrar ilköğretime dönüştürülerek Demirtaş Bucağı İlköğretim Okulu adıyla eğitim öğretime devam etmiştir. 14.10.2010 tarihinde meydana gelen yoğun yağışlar sonucunda oluşan sel felaketinde okulumuzun tabanlarında çökmeler oluşmuş ve binanın boşaltılmasına karar verilmiştir. Okulumuz, 15.10.2010 tarihinden 19.12.2011 tarihine kadar, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kiralanan, Çınar Vakfına ait Demirtaş Sakarya Mahallesi, Zafer Caddesi, 4.Sokak No: 25 Adresinde bulunan binada eğitim öğretim faaliyetlerine devam etmiştir. Cumhuriyet Mahallesinde bulunan esas okul binamız yıkılıp yeniden yapılmış ve 19.12.2011 tarihinde eğitim öğretime başlanmıştır. Okulumuzda tarih sırasıyla: İsmail Efendi, Fedai Bey, Yusuf ÖZSOP, Muhittin SOYDAŞ, Servet PİŞKİN, Aslan DEMİR, Servet HELVACI, Süleyman SEZER, Nizamettin ULUSOY, Zekeriya ÖZDEMİR, Selahattin OKTAR, Tevfik KAYA, Ali Rıza ÇELİK, Mustafa BAY, Ali ÖZBEK müdürlük yapmışlardır. Okulumuzda halen 1 müdür, 2 müdür yardımcısı, 35 öğretmen, 1 yardımcı hizmetler personeli görev yapmaktadır. Toplam 950 öğrenci mevcuttur. Okulumuzda ikili eğitim yapılmaktadır. Üç adet ana sınıfı bulunmaktadır. Ferhat KUTLU Okul Müdürü
Adres : Demirtaş Cumhuriyet Mahallesi, Cumhuriyet Caddesi No58 Osmangazi BURSA
Telefon : 02242622005 Faks02242624670
WEB Adresi : http://demirtasio.meb.k12.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder